Monday, May 11, 2009

Svenska-Swedish-Zweeds - Flamländska-Dutch-Vlaams

Now I have my dictionary, so let's learn some Dutch. Tho I have to buy one in Sweden too cause this one is more for learning swedish then learning dutch. But I can learn some out of this one too so. The only problem now is the grammar. Gotta say that dutch ppl have a wierd grammar :p
For ex; We say "I love you too" they say "I love too you".. XD
Ah well give me a half yaer or a year and i know it all ;
Na, now I gotta get ready, going to Bevern later, maybe some shopping :D


Svenska:
Nu har jag min ordbok, sa lat oss lara oss lite flamlandska. (ni far satta prickar lite har och var for kan ej skrva dom pa detta tangentbord) Men jqg maste kopa en i Sverige med eftersom denna ar mer for att lara sig Svenska, men jag kan lara mig lite fran denna med.
Det anda problemet nu ar grammatiken, maste saga att dom har en konstig grammatik har i Belgien. Tex; Vi sager "jag alskar dig ocksa" dom sager "jag alskar ocksa dig"
Ajja, om ett halv ar ar kan jag detta ;)
Naa, nu ska jag gora mig i ordning, ska till Bevern snart, kanske lite shopping :D

No comments: